Uživatel nepřihlášen | Přihlásit se | Zaregistrovat se
Pondělí 13.5.2024 17:53
Akcie.cz»Zpravodajství»Firemní zprávy»Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání,...

Zpravodajství

Kofola ČeskoSlovensko: 3M17 – tržby podle očekávání, posílení v segmentu čerstvých potravin

11.05.2017 17:04:00 | Kofola ČeskoSlovensko a.s.

V souladu s očekáváním managementu Kofoly klesly během prvních třech měsíců tržby skupiny o 8,4 %, bez započtení hospodaření v Polsku naopak povyrostly o 0,4 %. Ukazatel EBITDA vykázala skupina za první kvartál nižší o 48,7 %. Největší skokan v portfoliu skupiny, značka UGO, potvrdila velmi silný potenciál, když její tržby narostly meziročně o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Kofola plánuje v červnu tohoto roku podpořit růst značky UGO akvizicí výrobce čerstvých salátů. To by mělo značce pomoci lépe pokrývat současný zájem o zdravější potraviny.

„Hospodářský výsledek je v souladu s naším očekáváním,“ říká finanční ředitel skupiny Daniel Buryš a pokračuje: „Hospodaření nejvíce ovlivnila pokračující rekonstrukce našeho businessu v Polsku, nárůst cen surovin a tím pádem odpovídající zdražení našich produktů. Pozitivní vliv na hospodaření měl naopak adriatický region, který na tržbách vyrostl o 16,4 %. Československo vykázalo stabilní tržby.

K výhledu Daniel Buryš říká: „Cenu surovin neovlivníme a změnu kurzu v Polsku je třeba dotáhnout. Tyto vlivy budou naše hospodaření pravděpodobně ovlivňovat i v následujících měsících. Nic to ale nemění na tom, že naše priority pro tento rok zůstávají stejné. Vedle investice do vlastních značek v Polsku to je podpora rychle rostoucí značky UGO a integrace poslední akvizice chorvatského Studenacu do skupiny. Vstupujeme do hlavní sezóny a tomu podřizujeme většinu našich aktivit.“

Značka UGO dělá skupině radost, její tržby ze 75 barů s fresh nápoji a saláty několik kvartálů po sobě rostou. V prvních třech měsících tohoto roku to bylo o 31 %, konkrétně o 19 mil. Kč. Právě v souvislosti se značkou UGO Kofola ohlásila, že v červnu předpokládá převzetí výrobní divize čerstvých salátů od společnosti Titbit. „Díky tomuto kroku rozšíříme své portfolio o čerstvé potraviny určené do retailových prodejen a budeme také lépe pokrývat zvýšenou poptávku po čerstvých ovocných a zeleninových šťávách i salátech,“ doplňuje Daniel Buryš.

Bližší informace na http://firma.kofola.cz/investor/aktuality-a-oznameni

Autor: Lenka Frostová

Poslední zprávy

Právě diskutujete

Škola investování

13.05.2024Praha
13.05.2024Brno
14.05.2024Olomouc
14.05.2024Hradec Králové
15.05.2024Karlovy Vary


Zajímavé vzestupy

PVT1,30+18,18
EFORU214,00+13,23
FACC171,00+9,34
HARDW11,70+6,36
BEZVA705,00+3,68

Zajímavé poklesy

ATS465,20-13,77
BABMMCIU320,00-5,88
PKO336,80-5,58
KARIN155,00-3,13
DBK394,20-2,07

Kurzovní lístek

EURnahoru24,775+0,64
HUFnahoru6,403+0,43
JPYnahoru14,726+0,84
PLNnahoru5,780+0,36
USDnahoru22,948+0,79

demo-e-broker

Indexy

13.05.2024
Graf - PX

PXnahoru+0,521 558,1816:15:25
RMdolu-0,29467,7216:58:49
DJIAdolu-0,0139 508,2317:32:08
NASDAQnahoru+0,1916 371,6617:32:08
SP500stejne0,004 357,7322.09.21
DAXdolu-0,1818 738,4717:30:01


Odborné články

Ekonomika ČT24.cz